Week 18 en 19: Vakantie Texel

Waar ik de vorige weken niet zo veel had gedaan, waren week 37 en week 38 voor mij super drukke maar hele leuke weken. Het was namelijk vakantie!!! Dat is me toch leuk. Voordat we op vakantie gingen mocht ik eerst met papa en mama mee naar de PSV Phoxy Clubdag en de kermis.

Ik met Phoxy op de fotoPhoxy clubdag
Omdat ik lid ben van de PSV Phoxy Club (jonge leden van PSV) mocht ik als nul-jarige op de foto komen in het stadion. Dit was waarschijnlijk voor papa een droom die hij al lang heeft; zelf op het veld mogen staan in het mooiste stadion van Nederland. We moesten die dag wel vroeg vertrekken, want de foto zou rond 10.15 uur genomen worden. Samen met alle andere baby’s en begeleiders moesten papa en ik het cijfer 100 vormen. Dit omdat PSV 100 jaar bestaat.

Het was een warme dag en het was ook heeeeeel druk. Toen papa de auto geparkeerd had, waren we bijna te laat, althans dat dachten we…maar er stond zo’n lange rij bij de ingang dat we ruim op tijd waren. Het maken van de foto duurde best lang. Papa had wel een mooi plekje uitgekozen. Namelijk in de punt van de 1 en dus goed zichtbaar. Hierdoor ben ik voor altijd vastgelegd. Na afloop hebben we de kleedkamers bezocht en wilde Phoxy met mij op de foto. Toen dit voorbij was, ging papa naar de PSV Fanstore. Hier heeft hij het thuistenue voor mij gekocht. Bedrukt en wel! Cijfer 0 omdat ik nul jaar ben en dan mijn naam erbij! Voor zichzelf heeft hij hetzelfde gedaan maar dan op een iets groter shirt. Als ik groter ben mag ik het tenue aan, want passen doe ik het nog niet. Een te duur cadeautje, maar papa vond het zo leuk dat ik er bij was.

Kermis in de stad
Dit weekend was het Kuukse kermis. Normaal is daar niet zo veel aan en het is een traditie geworden dat papa en mama met Wap, Bas en Wiep naar de kermis gaan. Gewoon er even overheen wandelen, oliebolletje scoren, vuurwerk kijken en een rondje in de Breakdance. Papa was met de rest (mama bleef bij mij) ook nog in de Crash Dummies geweest. Dit was zo eng dat ze alle vier maar bleven lachen. Het was in ieder geval een gezellige avond waarna ik lekker ben gaan slapen. Nog maar 2 nachtjes en dan gaan we naar Texel!

T…E…X…E…L
Het is eindelijk zo ver! We gaan naar Texel toe! We gaan naar Texel toe. Dit zou onze tweede vakantie van dit jaar worden. 1 weekje Drenthe waar ik al eerder over schreef en dan nu een weekje naar Texel. Texel is het grootste eiland van Nederland. Het behoort tot de waddeneilanden. De hoofdstad van Texel is Den Burg. Meer informatie kan je vinden op texel.nl.

De week zag er als volgt uit:
– Maandag boot + huisje inrichten, ’s nachts hevig noodweer met kei en kei veel regen plus hevige onweer. Ik heb er lekker doorheen geslapen.
– Dinsdag rondgelopen in De Koog en ben ik vandaag precies 4 maanden oud op deze dag weer heel veel regen en heel eventjes droog.
– Woensdag zwemmen en ’s avonds heerlijk gegeten bij de Taveerne.
– Donderdag mama maf! Mama gesprongen, hier kom ik zo op terug.
– Vrijdag Ecomare, de zielige aangespoelde zeehondjes kijken. Dit was echt super leuk! In Den Burg hebben we gegeten bij de Smulpot, een Brabants restaurant!
– Zaterdag gezwommen, ik kan het steeds beter en houd het ook steeds beter vol.
– Zondag zijn we naar de vuurtoren geweest om daar Marijn (collega van papa), Gaby en Tobi te zien. Daarna een bezoekje afgelegd bij het strand en Paal 17 om ’s avonds te eten in Oudeschild bij De Compagnie.
– Maandag zwemmen + terugreis (jammer).

We konden niet veel wandelen vanwege de regen, maar we hebben toch het eiland verkend. We hebben het hele eiland rondgereden en bijna elke grote plaats eventje bekeken. We willen zeker een keertje terug!
Zoals beloofd wilde ik een dag er speciaal uitlichten. Dat is de donderdag, de dag dat MIJN MAMA heeft gesprongen. Mama is op Texel uit een vliegtuig gesprongen op drie kilometer hoogte. Dit wilde ze eigenlijk altijd al doen om aan zichzelf te laten zien dat ze iets durft wat ze eigenlijk niet durft. Ik lag in de wandelwagen en staarde naar boven, daar kon ik mama heel goed zien zweven. Papa keek met de verrekijker en had dit unieke moment van mama goed vastgelegd op de foto. Mama ik ben trots op je!

Gelukkig een hele veilige landing!

Texel is een schitterend eiland. We gaan hopelijk snel weer een keertje!