Week 14 en 15: De eerste avond zonder papa en mama

In week 14 en 15 (9 t/m 22 augustus) heb ik een rustige periode gehad. Er zijn een paar bezoeken geweest van vrienden van papa en mama. Zelf ben ik twee keer alleen gelaten (1x met oma en 1x met tante Maartje). Dit is natuurlijk erg leerzaam voor mij maar ook voor papa en mama. Maar de week week begon met een bezoek van mama’s vriendin en oud-collega Marlien.

Kraamvisite Marlien, Michiel en …
Allereerst was het erg leuk nieuws om te horen dat Marlien en Michiel ook een kindje verwachten. Dit is hen erg gegund en daarom ook vanuit mij de felicitaties. Maar ze kwamen wel die dag voor mij. Vanwege de afstand zien papa en mama hun niet zo vaak en dus werd er heel veel gekletst. Er kwamen nieuwe dingen over tafel, maar werden ook weer oude koeien uit de sloot gehaald. Zo kreeg ik te horen dat Marlien getuige is geweest van de eerste ontmoeting van papa en mama tijdens de carnaval in de Schouwburg. Marlien en Michiel hartstikke bedankt voor de badspullen. Deze komen zeker van pas als ik ga spetteren en spelen in bad.

Tante Maartje oppassen
Papa en mama hadden al voor mijn geboorte afgesproken om met Mark en Marieke te gaan eten bij tapasrestaurant ’t Zusje in Uden, zodat mama zou kunnen oefenen met weggaan zonder mij. Hier hebben ze al heel vroeg voor moeten reserveren. Omdat ik er ben moesten ze wel een oppas regelen. Mama had tante Maartje gevraagd om een paar uurtjes op mij te passen. Voordat tante Maartje kon komen, was ik heel even bij de overburen op bezoek geweest, zodat papa en mama op tijd konden aanrijden. Ik heb het erg gezellig gehad, maar was natuurlijk erg blij toen papa en mama weer terug waren. Voor papa en mama was dit het allereerste uitje zonder mijn aanwezigheid. Ik vind dat ze dit ook zeker moeten doen, maar niet te vaak hoor, want ik ben graag overal bij.

Familie van Geffen
Wat een gezellige bende was het op de zondagmiddag! De hele familie Van Geffen (Leon, Mariella, Richard en Janneke) kwamen langs. Papa kent hun van de muziek en speelt nog steeds met Richard bij de harmonie. Stelletje rammelaars hihi! Leon en Mariella zijn echt lieve mensen en hadden ook hele leuke cadeautjes bij zich. Ik kan gaan oefenen met kegelen. Hopelijk zijn papa en mama goed verzekerd, maar gelukkig kunnen de zachte Sesamstraatpoppen geen barsten en krassen op de ramen veroorzaken. Ook kunnen we weer leuke kleertjes kopen van de waardebonnen. Aangezien ik zo hard groei komt dit zeker van pas!

Osteopaat III
Ik ben weer bij de osteopaat geweest, voor de derde keer alweer. Deze bevestigde mijn reflux, maar vond wel dat ik goed vooruit ben gegaan. Ook heeft ze weer mijn benen bewogen en mijn heupen getest. Ik hoef nu pas weer over drie maanden terug te komen. Jippie!

Middagje bij oma
Mama moest een middagje op haar werk zijn, maar ik kon natuurlijk niet alleen thuis blijven. Oma van de Hulsbeek wilde al een lange tijd even met mij langs bij haar werk en daarvoor was dit een goed moment. Ik heb in deze uurtjes heerlijk gewandeld naar de Fixet, heb me van mijn beste kant laten zien en heel veel gelachen.

Papa en mama 3 jaar getrouwd
In deze week waren papa en mama al weer drie jaar jaar getrouwd. Als ik groter ben wil ik wel de DVD en het fotoboek bekijken maar voor nu weet ik nog niet precies wat het allemaal inhoud.

Kraamvisite Monique
Vanuit mama’s werk kwam collega Monique met haar dochters langs op kraamvisite. Ik heb al veel mensen een beschuitje mogen geven, echt heel leuk. Tijdens dit bezoek mocht ik nog even bij Lieke op schoot zitten. Dit deed zij heel erg goed. Van Monique kreeg ik boekjes van Bobbi. Hopelijk gaat mama hier veel uit voorlezen, want papa zegt dat lezen goed is voor iedereen. Blijkbaar kan je op boekenwereld.com terecht voor alle boeken en de beste service. Waarom snap ik nog niet zo goed.

De eerste keren zonder papa en mama om me heen!