Week 12 en 13: Bezoekweken

Deze keer waren het weer twee weken vol met bezoek. Ik op bezoek bij mensen of mensen op bezoek bij mij. Beide vind ik leuk. Met papa en mama in de auto stappen vind ik helemaal geen bezwaar want dan kunnen we lekker kletsen. Vorige keer heb ik verteld over mijn vakantie, maar ik was niet de enige die vakantie heeft gehad. Opa en oma Van de Hulsbeek waren naar Texel geweest. En wat oma niet meer wist was dat ze een bon had voor een fotoboekje. Mama had in de weken voor de vakantie dit boekje gemaakt met allemaal verschillende foto’s van mij. Dit boekje had ik als verrassing op tafel bij opa en oma gelegd. Ze waren helemaal verrast…geslaagd dus!

Bij papa en mama’s vrienden (Tom en Dianne Smits) hadden ze een zoontje gekregen, Feike. Feike is van zes mei en daardoor dus iets ouder dan ik. De kraambezoeken waren omgedoopt tot een kraambarbecue en dus kwamen Tom, Dianne en Feike (Jelle was zijn opa en oma) bij ons eten. Dit was een leuke avond. Ik heb voor het eerst een knuffel gekregen/gegeven 🙂

Liz kusje met Feike

Omdat ik bijna drie maanden oud ben, moest ik weer voor de prikjes naar het consultatiebureau. Het verschil met de vorige keer was dat papa nu er ook bij was. Vanwege vakantie was de standaardprikvrouw er niet. Deze andere mevrouw wreef na de prik lekker lang door over mijn benen en hierdoor deed de prik minder lang pijn. En ik ben natuurlijk ook al een stuk groter dan de vorige keer ;-). Papa schrok wel van de naalden die ze gebruiken. Zo’n grote naald voor zo’n klein bovenbeentje! Na de prikjes was ik de rest van de dag niet zo in mijn hum. Bleh!

Na veel overleg was het papa eindelijk gelukt om een afspraak met de overburen, (brandweerman) Lex en Lisanne, te maken. De zondagavond hadden ze heeeeeel lang nodig om tot de conclusie te komen dat het dinsdagavond goed uitkwam. Daan en Fleur kwamen ook met Lex en Lisanne mee. Dat vond ik leuk want zo waren er niet alleen maar grote mensen.

Donderdag ben ik alleen met mama in de trein geweest. Het was alleen een beetje gek, want de trein reed de verkeerde kant op voor mijn gevoel. Normaal hebben we de trein naar links en nu gingen we naar rechts. We gingen naar Venray en volgens mama hadden we de juiste trein. Daar werden we opgepikt door de mama van Siem en gingen we met z’n vieren naar Daphne in Helmond. Hier hebben we de hele dag lekker van de zon genoten. Er was een warm zwembad en konden we lekker in spetteren. Feest dus voor Liz!

Al met al was het een drukke week. Daarom had ik afgesproken om het de week erop wat rustiger aan te doen. Ik noem dit een “chillweek”. Papa heeft deze week veel thuis gewerkt, waardoor we lekker met z’n drieën thuis waren en gezellig konden kletsen als ik niet sliep. Omdat ik nog steeds zo veel spuug, ben ik naar de dokter gegaan. Hij heeft me een medicijntje voorgeschreven en hopelijk raak ik nu van dat spugen verlost!

Papa zijn nicht Vanessa zou vrijdagavond komen, maar omdat het heel warm was (35 graden) is het omgedraaid. We zijn naar Oss gereden om bij Vanessa en Ron te gaan te barbecuen. Ron zou de ober en chefkok van de avond zijn! Ik kreeg veel aandacht van Sil en Kiki. Zij waren heel lief voor mij. Het was een gezellige en late avond geworden. In de auto heb ik het er maar mooi van genomen en ben ik gaan slapen.

Het waren twee fantastische weken!