Week 2 en 3: Wat gaat het snel

De tijd vliegt voorbij zei papa tegen mama. “Liz is gewoon al weer drie weken oud en we hebben nog niet de tijd genomen om Liz haar fans te informeren over week twee”. Daarom zullen we week twee en drie maar samenvoegen.

Liz weer aan het wegenWeek twee staat in het teken van succes met het borstvoeden. We hebben afscheid genomen van Cinderella en waren we op elkaar aangewezen. Zou dat goed gaan komen? De eerste week moest ik nog eten door middel van ‘fingerfeeding’ (pink en spuitje met melk), maar deze week is het gelukt tussen mij en mama. Er was een klik en daar waren papa en mama heel erg blij mee. We bouwen het eten nu af naar eerst 2x 10 minuten aan de borst en dan nog 50 ml melk uit de fles. Hierdoor gaan we van 1,5 uur eten geven naar een uur! Maar krijg ik wel genoeg binnen met de borstvoeding? Daar zou Nellie, mijn lactatiekundige, volgende week uitsluitsel over geven. Bij mijn laatste weging woog ik 3720 gram en dat was al boven mijn geboortegewicht. Ik mocht daardoor ook al lekker een rondje door de wijk. Hoe cool is dat…heerlijk in de reiswieg liggen en van de buitenlucht genieten. De zon moet ik nog leren kennen, maar volgens papa en mama is die op dit moment niet beschikbaar.

Week drie (box, douchen, op bezoek) noemen papa en mama “de eerste keer”. Ik ben voor de eerste keer in de box geweest. Dit was eerder nog niet mogelijk, omdat ik kei veel cadeautjes heb gekregen. Die box van mij was helemaal vol geladen met kleertjes, luiertaarten, boekjes en knuffels. Ik ben daar echt heel blij mee en ik zal er zeker van gaan genieten. Douchen heb ik ook voor de eerste keer gedaan. Samen met papa heerlijk onder het warme water. Ik vond het heerlijk en papa stond te stralen. Gelukkig stond mama klaar met de warme badcape waardoor ik het niet al te koud kreeg. Trouwens, die wikkeldoek van Moeders voor moeders is me toch lekker. Als ik daar in lig voel ik me lekker. Als laatste ben ik ook deze week voor het eerst op bezoek geweest. Mijn grote vriendin Neia was vijf jaar geworden en ik mocht op haar verjaardag komen. Als cadeautje had ik een stoeltje met haar geboortekaartje laten maken. Ik heb me keurig gedragen. Ik heb daar lekker geslapen en gegeten. Neia heeft me daarbij geholpen. Zondag heeft papa nog voor de laatste keer gevoetbald dit seizoen. Hij zou snel terugkomen, want Ben met de grote snor en Annet zouden komen. Dit was erg gezellig. Ik moet alleen nog kijken hoe ik de volgende keer aan zijn snor kan trekken, hihi gemene Liz. Dinsdag kwam Nellie weer langs. Ze zou me gaan wegen en mama weer wat extra tips geven. Het wegen was echt succesvol. Ik was maar liefst 200 gram aangekomen, waar 100 tot 150 gram per week gebruikelijk is. Dit houdt in dat mama en ik het kei goed doen!

Heerlijk aan het rondkijken in de boxDe rest van de week heb ik al een boel collega’s van mama leren kennen. José gaf mij zelfs nog een “schoomaak trolley” (ja die spelfout staat echt op de verpakking), omdat ze haar belofte rondom een onderonsje met mama niet kon waarmaken. Van de sectie Nederlands kreeg ik natuurlijk leesvoer. Leesvoer voor papa en mama om verhaaltjes van Grimm voor te lezen. Ook de directeur en teamleider van mama’s werk kwamen op bezoek. Hier heb ik ook twee toffe cadeaus van gekregen. Van die bekende Fisher Price ringen en een boekje. Echt super leuk hoor al dit bezoek! Als ik ook zo om me heen kijk in de kamer zie ik de kaartjes hangen. Dit zijn me er toch een boel. Het zijn er zo veel dat er geen knijpertjes meer zijn.

Week twee en drie waren weer erg fijn op die stomme krampjes na, want die doen heel erg pijn. Maar heb ik ze niet, dan ben ik een knappe meid vol met lachen en gekkigheid!
liefs-liz

Deprecated: str_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/liz/domains/lizbovenkerk.nl/private_html/wp-includes/formatting.php on line 4303

Dit bericht werd geplaatst in Niet gecategoriseerd op door .