Week 1: Kiekeboe hier ben ik dan

Liz net geborenVrijdag 10 mei 2013 was het dan zover. Ik gaf mama te kennen dat ik zou gaan komen en na een bevalling van 8 uur kwam ik ter wereld. Een minuutje over twaalf. Omringd door verloskundige Ilse en kraamverzorgsters Cinderella en Lisette heb ik papa en mama mijn grote geheim verteld. Ik ben een meisje en vanaf dat moment de dochter van papa Mark en mama Kim.

De bevalling verliep heel snel. Ik heb lang op me laten wachten, maar toen ik eenmaal besloot naar buiten te komen, was er geen houden meer aan. Mama had vrij snel de ‘weeën om de minuut’ en de ontsluiting ging heel snel. Gelukkig schatte verloskundige Ilse dit goed in. Ze stuurde papa en mama snel naar het Maasziekenhuis in Beugen. Tijdens de rit ging het allemaal in hetzelfde tempo door en bij aankomst in het ziekenhuis had mama al bijna volledige ontsluiting. Kort daarna mocht ze gaan persen en ben ik geboren. Na de bevalling heb ik even lekker bij mama gelegen en ben ik gewassen door Cinderella en Lisette. Ik had namelijk groen haar. Dit kwam omdat ik in het vruchtwater had gepoept en van mezelf heel blond ben. Na mijn wasbeurt mocht ik bij papa liggen, omdat mama naar de operatiekamer moest. Gelukkig was ze weer snel terug en waren we met zijn drietjes.

Verloskundige Ilse telt mijn teentjes. Ik heb er vijf per voet!

Na het informeren van directe familie zoals opa’s en oma’s en ooms en tantes zijn ook papa en mama’s vrienden gebeld en ge-appt. Ze kwamen mij nog diezelfde avond bewonderen. Iedereen sprak over mijn flinke bos met haar en noemde me een “mooie meid”. Dit deed me heel goed. Nadat papa mij en mama om half 12 alleen achter liet, konden wij van alle indrukken niet meteen slapen. Mama lag de hele tijd naar mij te kijken en ik keek natuurlijk terug. Ik was nog wel erg misselijk, dus ik wilde nog niet eten, maar ik heb wel erg goed mijn best gedaan met slapen en bijkomen.

Liz Nijntje op de achterbankZaterdag kwam papa weer vroeg terug naar het ziekenhuis om bij mij en mama te zijn. We kregen te horen dat we naar huis mochten. Mama was goed genoeg hersteld van de operatie en mag de rest van het herstel thuis doen. Precies 24 uur na onze binnenkomst reed ik samen met mijn grote roze Nijn achterin de parkeerplaats van het ziekenhuis af. Jippie ik ga naar huis!!!

Bij thuiskomst moest er nog het een en ander gebeuren. Ik ging lekker met mama naar boven. Na een telefoontje met het kraambureau kregen we te horen dat Cinderella ons de komende zeven dagen zou komen helpen. Ze kwam diezelfde dag ook gelijk naar ons toe. Zo heeft ze mijn vieze kleertjes gewassen en is ze veel bij mama geweest. Papa heeft dezelfde dag nog mijn geboortekaartjes opgehaald zodat het eerste thuisbezoek deze gelijk konden zien. Dan zou ook duidelijk worden dat ik “Liz Nina Bovenkerk” zou gaan heten. Die dag kwam er weer veel bezoek en kreeg ik ook veel cadeautjes zoals een luiertaart van opa en oma Bovenkerk en kraammand van opa en oma Van de Hulsbeek.

Zondag kwam er speciaal bezoek voor mij, verloskundige Ilse. Ze wilde weten hoe het met mij en mama ging. Ze heeft ons nog voorzien van goede tips en ik wilde ook met haar op de foto. Mama’s vriendin Marieke bracht een speciaal “mama mag weer lekkere dingen eten”-pakket. Gerookte zalm, American filet (zo noemt papa dit) en heerlijke afbakbroodjes. Hier heeft mama gelijk tijdens de lunch gebruik van gemaakt. Het was een echte feestmaaltijd!

Iets wat altijd een aantal dagen na de geboorte gebeurd is de hielprik en gehoortest. Ook ik was de pineut maar was niet bang. De verpleegster was heel vriendelijk en lief voor mij. Hierdoor deed de hielprik geen pijn. Tijdens de gehoortest kreeg ik twee tienen! Ik kan heel goed geluidjes horen en hoor daardoor genoeg om als ik groot ben te kunnen leren praten. Naast de verpleegster kwamen er nog veel meer mensen speciaal voor mij en was het een drukke dag.

De hielprik die gedaan werd verliep heel goed! Ik was heel sterk.

De dagen en nachten waren voor papa en mama heel erg nieuw. Omdat we nog aan elkaar moeten wennen tijdens de nachten hebben ze geregeld moeten gapen. Ik weet zeker dat dit goed gaat komen.

Op deze manier wil ik ook nog iedereen bedanken die is gekomen om naar mij te kijken en ook ontzettend bedankt voor alle cadeautjes. Ik ben heel goed verwend.

You’re the home our heart searched for so long. And it is you we have loved all along.liefs-liz